Forumregels



Heb je suggesties over deze regels of ben je het ergens niet mee eens dan horen we dat graag.

1.   Dit forum is opgezet om informatie te verstrekken over het Atkinsdieet en om elkaar tot steun te zijn bij de Atkins-leefwijze.
Dit betekent niet dat je je niet mag inschrijven als je tegen Atkins bent, vragen stellen en discussiëren mag zolang het op respectvolle wijze gebeurt.

2.   Andere diëten mogen hier niet gepromoot worden. Praten over andere diëten mag wel, in Gezellig Onderons kan er over allerlei onderwerpen gepraat worden.

3.   Recepten en artikelen waarvan de schrijver niet (meer) bekend is mogen met bronvermelding gekopiëerd worden naar andere sites, is de schrijver wel bekend en lid van dit forum dan dient daarvoor eerst toestemming gevraagd te worden.

4.   Avatars en andere plaatjes die wij te groot vinden zullen door ons verkleind worden.

5.   We houden dit forum graag vriendelijk. Antwoorden als "gebruik de zoekfunctie" of "zoek eerst zelf eens" worden hier niet gewaardeerd. Als je geen zin hebt om antwoord te geven zeg dan niks en sla dat topic over.
In alle situaties geldt: als je niks vriendelijks of behulpzaams te zeggen hebt zeg dan liever helemaal niks.

6.   We zijn met moderators genoeg en anders vragen we er wel iemand bij. Geef buiten je eigen draadje in Ervaringen geen reacties als "en nu terug ontopic", "dit draadje staat verkeerd/moet gesplitst/samengevoegd" etc. dat kunnen we zelf wel als het nodig is.
Slotjes- en offtopicsmilies zijn alleen bedoeld voor admins en moderators.

7.   Stoor je je ergens aan of denk je dat een bericht tegen de regels is, reageer dan niet maar gebruik de meldknop die bovenin elk bericht staat.
Onzinmeldingen en ander misbruik van die knop zijn echter niet toegestaan en kunnen leiden tot een waarschuwing.

8.   Niet toegestaan op dit forum:

a. Stemmingmakende posts  
b. Auteursrechten verbreken  
c. Onverdraagzaamheid, dwz hatelijke, racistische, bedreigende of seksueel getinte opmerkingen of links naar sites met zulke inhoud  
d. Beledigen, schelden, ruziemaken etc.  
e. Posts die ingaan tegen goede smaak en/of gezond verstand, dit ter beoordeling van de Admins en Moderators.  
f. Aanstootgevende gebruikersnamen  
g. Persoonlijke gegevens van derden plaatsen  
h. Spammen: ongewenste PBs, advertenties, kettingbrieven e.d. - Reclame maken voor je eigen site is alleen toegestaan dmv van een link in je handtekening of na overleg met (en toestemming van) een Moderator of Admin.  
i. Financiële inzamelacties, via persoonlijke berichten of via het forum, voor privépersonen en/of goede doelen, zijn alleen toegestaan na overleg met (en toestemming van) een Moderator of Admin.  

9.   In gevallen waar deze regels niet in voorzien beslist een Admin of Moderator.

Alle regels gelden ook voor Persoonlijke Berichten.


Maatregelen bij overtredingen:
De Administrators zullen berichten aanpassen als er forumregels overtreden zijn of tot verwijdering van berichten overgaan mocht dat nodig zijn. Ook de mogelijkheid om PBs te versturen kan zonodig worden afgenomen.
Bij meerdere overtredingen kan er overgegaan worden tot bannen van de overtreder. Dit kan een tijdelijke of permanente ban zijn, dat hangt af van de ernst van de overtredingen. Bannen is een uiterst redmiddel om het informatief en gezellig te houden op dit forum. De keuze voor een ban wordt gemaakt door de administrators en moderators.
Een pittige discussie gaan we niet uit de weg maar laat anderen wel in hun waarde! Scheldpartijen worden niet getolereerd.

Als je gebanned bent en je bent het daar niet mee eens, kun je een mail sturen via het contactformulier

Het Adminteam heeft het recht om de forumregels op elk moment aan te passen of uit te breiden mocht daar aanleiding toe zijn.

Lees ook eens de (vernieuwde) tips voor het gebruik van het forum hier.