Wegen en afmeten

vragen over de inductieperiode
Anne 1958
Geslacht: vrouw
Atkins sinds: 1976
Land: Nederland
fase: 2

Wegen en afmeten

Berichtdoor Anne 1958 » Za 18 Jan 2020, 18:28:20

Hallo allemaal.

Ik doe al echt heel lang aan Atkins en lees tot mijn verbazing ,dat men nu aan het wegen is. Is er iets veranderd in het dieet ?

Ik eet nog volgens het oude boek van Atkins (nieuwe dieet revolutie ) en was al jaren in fase 4.Helaas door een langdurige antibiotica kuur in combinatie met pretnison ,12 kilo aangekomen.Dus nu even terug naar fase 2.

Ik zat dus even bij de recepten te kijken en verbaasde mij over over het zoveel van dit en zoveel van dat.Ik heb in al die jaren ,dat ik Atkins doe ,bijna nooit iets afgewogen.Alleen de gekookte groenten.

Kan iemand mij uitleg geven ? :weetniet: :weetniet: :weetniet:

saskia.v.h
Moderator
Atkins sinds: 12-01-2004

Re: Wegen en afmeten

Berichtdoor saskia.v.h » Zo 19 Jan 2020, 19:40:44

Misschien gaat het om de verhoudingen van de ingrediënten?

Anne 1958

Berichtdoor Anne 1958 » Ma 20 Jan 2020, 01:59:32

Misschien is het dat wel. Aangezien ik nog steeds het gele boek heb, volg ik die regels op.

saskia.v.h
Moderator
Atkins sinds: 12-01-2004

Berichtdoor saskia.v.h » Ma 20 Jan 2020, 13:09:02

Dat boek heb ik ook. Het beste is inderdaad om één richtlijn te gebruiken en niet het oude en nieuwe boek door elkaar te gebruiken. Vooral als het met het oude boek gewoon goed ging. :tu:

Anne 1958

Berichtdoor Anne 1958 » Di 21 Jan 2020, 00:43:11

Het ging inderdaad heel goed en gaat nu ook geweldig. 4kg minder in 10 dagen., terwijl ik direct met fase 2, 25gr kh begonnen ben. Ik was dag 3 al weer in ketose.

NenaDubois
Moderator
Atkins sinds: 23/01/2005
Land: Belgie

Berichtdoor NenaDubois » Di 21 Jan 2020, 11:37:16

Anne 1958 schreef:Hallo allemaal.

Ik zat dus even bij de recepten te kijken en verbaasde mij over over het zoveel van dit en zoveel van dat.Ik heb in al die jaren ,dat ik Atkins doe ,bijna nooit iets afgewogen.Alleen de gekookte groenten.

Kan iemand mij uitleg geven ? :weetniet: :weetniet: :weetniet:

saskia.v.h schreef:Misschien gaat het om de verhoudingen van de ingrediënten?

Tja,.... je kan moeilijk een recept schrijven zonder de hoeveelheden van de ingrediënten erbij te vermelden. Laat, bijvoorbeeld, 10 personen een maaltijd klaarmaken met spek, paprika, champignons, ui, kaas en slagroom en je krijgt 10 totaal verschillende gerechten. De ene bakt een pan vol spek met een in een scheutje slagroom geklutst eitje erover en hier en daar een stukje paprika - de andere maakt een flinke quiche met 4 eieren, een hele beker slagroom, rijkelijk veel paprika en champignons erin en hier en daar een stukje spek. Kan allebei lekker zijn, natuurlijk, maar het is niet hetzelfde, hé.
Het gaat dus inderdaad om de verhouding van de ingrediënten.
Zelfs in het gele boek staat bij de recepten (achteraan in het boek) de hoeveelheid van de ingrediënten vermeld, hoor.
Het is ook niet zo dat men volgens dat gele boek, behalve groenten, alles zomaar onbeperkt kan eten, hé. Ook met kaas, slagroom, noten en zaden, fruit,.... moet men een beetje oppassen.
Ook om die reden is het, vooral voor beginners, handig als er bij recepten hoeveelheden vermeld worden. Daarom zijn de recepten hier op het forum ook een beetje gerangschikt volgens de verschillende fases van het dieet.

Maar natuurlijk kunnen de meesten op den duur wel ongeveer inschatten wat voor hem/haar persoonlijk kan en wat niet, zonder echt alles te moeten afwegen.

Terug naar “Beginnersvragen”