bittergarnituur

Annemiek89
Geslacht: vrouw
Atkins sinds: 15-06-2013
Land: Nederland
fase: 1

bittergarnituur

Berichtdoor Annemiek89 » Vr 23 Mar 2012, 10:25:06

Allereerst een shout-out naar Salie, voor haar geweldige worstenbroodjes recept, want voor het krokantje heb ik haar deeg gebruikt!

http://www.atkinsforum.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=8978

Maar ik had dus wat deeg over en besloot dat het natuurlijk zonde is om dat gewoonweg in de kliko te werpen! Dus ik rolde het deeg DUN uit in 2 lagen huishoudfolie.
En sneed vierkantjes uit van (een wilde gok hoor) zo'n 3 bij 3, of misschien wel 4 bij 4 cm.
Een vierkantje gevuld met jonge kaas
Een vierkantje gevuld met een eetlepel bloemkool-nasi Alles dichtgevouwen en door wat sesamzaad heengerold, want dat leek me lekker!
Ondertussen in een pannetje olie opgewarmd, en de "flapjes" tot ze goed bruin waren gefrituurd.
EN DIT WAS HEEL ERG LEKKER
En mijn worstenbrood was nog niet klaar.. dus ik ging nog even door.
Dus nog wat extra deeg gemaakt en nog de volgende gemaakt
1 met een gehaktballetje gevuld
1 met een blokje kipfilet
1 met kleine blokjes kaas en kleine blokjes ham

en ook deze waren érg lekker! het is een ideale manier om je kliekjes te gebruiken dacht ik zo :)
Nou ga ik vanmiddag weer even langs de groentejuwelier, want ik denk (nee ik weet zeker) dat dit ook ruimte bied voor een LOEMPIA!

nogmaals SALIE! heel erg bedankt voor je worstenbroodjes recept, want ik vind hem écht lekker en zonder je deeg had ik dit nooit geprobeerd! :-D

------------

ik hou van pittig, dus ik heb bij het kaasblokje een paar chilivlokken verkruimeld, bij de bloemkoolnasi wat rode peperpasta gebruikt, en het gehaktballetje wás al vrij pittig omdat ook hier verse peper in zat!
Overigens heb ik gefrituurd in een APART pannetje, want een frituur lijkt me hier niet geschikt voor (sesamzaadjes ed.) en in arachide olie, wat ik eigenlijk altijd gebruik bij frituren in een pannetje.. maar ik weet eerlijk niet of dit wel zo gezond is, ik zal het even opzoeken vanavond!

Terug naar “Snackrecepten”