chocolate chip cookies

Annemiek89
Geslacht: vrouw
Atkins sinds: 15-06-2013
Land: Nederland
fase: 1

chocolate chip cookies

Berichtdoor Annemiek89 » Vr 25 Mei 2012, 07:08:14

Dit recept is niet van mij, het is van de dr oz website en Illie wees me erop.
Ze zijn echt heel erg goed uit de oven gekomen dus ik wil dit toch graag met jullie delen.

Afbeelding

ingredienten:

1 blik witte bonen (recept vroeg of flageolet bonen, maar deze hebben toch weer wat meer kh en minder vezels..)
1/3 cup cacao poeder
1/2 tl vanille essence
1 1/3 cup poeder zoetstof
3 eiwitten
stukjes suikervrije chocolade
*1/2 tl honing*

Zoals je ziet heb ik hier 1/2 theelepel honing ingedaan.
Honing is natuurlijk niet suikervrij, maat dit recept brult erom.
Zonder worden het net niet krokante cacao merenques, en dat is niet zo lekker.
Het is maar een halve tl, en mij maakt dat niet zoveel uit..
Zonder kan het absoluut ook, ik moet niet overdrijven.. maar met vind ik het gewoonweg echt veel lekkerder en then again, het is een halve theelepel.

RECEPT

Spoel je blikje witte bonen goed uit, dep ze op een theedoek en gooi ze in de keukenmachine.
Doe de vanille, honing en cacaopoeder ook in de keukenmachine en laat deze een dikke minuut draaien, schraap dan de randjes even goed naar beneden, en laat hem dan nog eens een minuut draaien.
Ondertussen zet je de oven op 170C (hetelucht, voor elektrisch net ietsje hoger) en sla je je eiwitten stijf (met een snufje cream of tartar als je deze hebt) als je eiwitten bijna stijf zijn, voeg dan de poeder zoetstof toe en get the job done. knalharde pieken die nog net geen marsmellow-like zijn.
Voeg 1/3 van de eiwitten toe aan het cacao mengsel in de hengheng en meng dit goed door.
Doe daarna het cacaogoedje bij de eiwitten in de kom en "vouw" dit mengsel goed maar o-zo voorzichtig door elkaar.. je wilt je luchtigheid behouden! dit gaat het beste met een spatel.

Als dit goed gemengd is voeg je de helft van je chocolate chips toe aan het mengsel en vouw je ook dit er nog even voorzichtig doorheen.
Op 2 met bakpapier bekleedde rekjes maak je met een simpele lepel mooie koekjes, je kunt het er zo op kwakken als t waren en met je lepel wellicht nog wat shapen.
Als je je koekjes gevormd hebt strooi je de rest van je chocolat chips erop.
(voor degene die al aan noten toezijn.. gebroken pecan nootjes erop, of hazelnoot.. lijkt mij GEWELDIG!)
dan in de oven, eerst 10 minuten.. en dan even wisselen van onder-boven kant, en dan weer eens 10 minuten.
Hou je niet van koekjes die nog wat "oowy-goowy" zijn, maak daar dan gerust 15 minuten van.

ENJOY!

totaal aantal kh voor het hele recept is 19.6
ik haalde hier 10 mooie grote koekjes uit en dat is per koekje 1,9 (maak er maar gewoon 2 van) gr kh.

LET OP GEEN INDUCTIE OF FASE 1 MATERIAAL hier zitten bonen in (eind fase 2) en het is zoet.
Dus ben je nog niet van je zoetverslaving af, probeer het dan ook gewoon niet.. je maakt het jezelf enkel moeilijker!

Monique
Erelid

Re: chocolate chip cookies

Berichtdoor Monique » Vr 25 Mei 2012, 07:13:11

Welke poeder zoetstof bedoel je? Die van kruidvat en natrena hebben veel khd en bv tagatese werkt op de darmen (enorm)

Annemiek89

Berichtdoor Annemiek89 » Vr 25 Mei 2012, 07:34:53

Ik gebruik zelf nevella (1e keer) en bij mn 2e receptje de natrena-stevia combi gedaan, ging prima!

Annemiek89

Berichtdoor Annemiek89 » Vr 25 Mei 2012, 07:35:40

(en 1 1/3 cup weegt wat.. 5 gr? :P) maar die ben ik wel vergeten mee te rekenen zie ik! dat ligt dus even aan welke je gebruikt!

Maan
Site Admin
Atkins sinds: januari 2003
fase: 4

Berichtdoor Maan » Vr 25 Mei 2012, 13:22:37

Aspartaam poederzoetstof kun je niet gebruiken voor bakken, dan is het niet meer zoet.

Annemiek89

Berichtdoor Annemiek89 » Vr 25 Mei 2012, 13:57:42

Ik heb nevella gebruikt, geen idee of daar aspartaam in zit, maar zoet zijn ze zeker wel hoor ;)

Terug naar “Snackrecepten”