Misschien komt het gerechtje in een vergelijkbare vorm al wel voor in het receptenforum... ik kon zo gauw niets vinden... Maar ik wilde het jullie toch niet onthouden!
Benodigdheden per persoon:
1 flinke kipfilet, net aan gaar gepocheerd in bouillon,
zo'n 20 of 30 gram mozzarella in dunne plakken
twee theelepels rode pesto (ik heb die van AH eigen merk genomen, bevat 3.5 gr/khdr per 100 gr.)
(ik reken altijd wat streng in m'n eetdagboekje en kom uit op zo'n 2 gr. khdr per kipsandwich

Als al vermeld, gaar de kipfilet net aan gaar in wat bouillon (doordat je 'em later nog grillt, behoudt ie zo z'n sappigheid). Ik had vandaag kruidenbouillon, maar een kippe- of groentebouillon kan natuurlijk ook. Snijd 'em dan in de lengte doormidden. Besmeer beide helften dun in met de rode pesto. Leg op de onderste helft de mozzarella, ik had er ook nog een blaadje basilicum opgelegd, en leg dan de andere helft er bovenop met de pesto-kant naar beneden. Duw de kipfilet wat aan.
Vet een klein ovenschaaltje in met wat olijfolie, leg de kipfilet-sandwich erin, breng het nog wat op smaak met wat versgemalen peper, misschien wat zout, al heeft de kipfilet door het garen in de bouillon al zout opgenomen. Grill de kipfilet-sandwich 10 minuten in de grill van de oven, zodat de mozzarella lekker gesmolten is.
Heerlijk met Italiaanse spinazie! (verse spinazie geroerbakt in olijfolie met wat knoflook, versgemalen peper en wat zeezout en afgeblust met wat citroensap)
Bon appétit!!!