Gevulde kipfilet

mimi
Geslacht: vrouw
Land: Nederland
fase: 1

Gevulde kipfilet

Berichtdoor mimi » Do 02 Aug 2012, 21:57:07

Met een grote zak spinazie in de koelkast en niet al teveel zin om lang in de keuken te staan... Heb ik vandaag toch een, mag ik zeggen, wel erg smakelijke maaltijd op tafel gezet! Oh wat is Atkins-eten toch lekker!
Misschien komt het gerechtje in een vergelijkbare vorm al wel voor in het receptenforum... ik kon zo gauw niets vinden... Maar ik wilde het jullie toch niet onthouden!

Benodigdheden per persoon:
1 flinke kipfilet, net aan gaar gepocheerd in bouillon,
zo'n 20 of 30 gram mozzarella in dunne plakken
twee theelepels rode pesto (ik heb die van AH eigen merk genomen, bevat 3.5 gr/khdr per 100 gr.)

(ik reken altijd wat streng in m'n eetdagboekje en kom uit op zo'n 2 gr. khdr per kipsandwich :D :D :D )

Als al vermeld, gaar de kipfilet net aan gaar in wat bouillon (doordat je 'em later nog grillt, behoudt ie zo z'n sappigheid). Ik had vandaag kruidenbouillon, maar een kippe- of groentebouillon kan natuurlijk ook. Snijd 'em dan in de lengte doormidden. Besmeer beide helften dun in met de rode pesto. Leg op de onderste helft de mozzarella, ik had er ook nog een blaadje basilicum opgelegd, en leg dan de andere helft er bovenop met de pesto-kant naar beneden. Duw de kipfilet wat aan.
Vet een klein ovenschaaltje in met wat olijfolie, leg de kipfilet-sandwich erin, breng het nog wat op smaak met wat versgemalen peper, misschien wat zout, al heeft de kipfilet door het garen in de bouillon al zout opgenomen. Grill de kipfilet-sandwich 10 minuten in de grill van de oven, zodat de mozzarella lekker gesmolten is.

Heerlijk met Italiaanse spinazie! (verse spinazie geroerbakt in olijfolie met wat knoflook, versgemalen peper en wat zeezout en afgeblust met wat citroensap)

Bon appétit!!!

Vlindertje
fase: 4

Re: Gevulde kipfilet

Berichtdoor Vlindertje » Do 02 Aug 2012, 21:59:23

Klinkt erg lekker.

mimi

Berichtdoor mimi » Do 02 Aug 2012, 22:08:00

Dank je wel Vlindertje... het smaakte ook erg lekker. Zeker in combinatie met de spinazie. :D

ven
Atkins sinds: 16-12-2012

Berichtdoor ven » Vr 03 Aug 2012, 11:50:53

Mhh dat klinkt erg lekker, zal ik zeker ook eens proberen.
En joepieee de italiaanse spinazie, daar had ik laatst ergens over gelezen maar wist niet meer hoe het gemaakt werd. Heb nog klein beetje spinazie over, dus die gaat vandaag ook italiaans worden :-)

geerrtje
Atkins sinds: 15 november 2012
fase: 2

Berichtdoor geerrtje » Di 26 Mar 2013, 10:30:33

mimi op 02-08-2012, 21:57:07 schreef:Met een grote zak spinazie in de koelkast en niet al teveel zin om lang in de keuken te staan... Heb ik vandaag toch een, mag ik zeggen, wel erg smakelijke maaltijd op tafel gezet! Oh wat is Atkins-eten toch lekker!
Misschien komt het gerechtje in een vergelijkbare vorm al wel voor in het receptenforum... ik kon zo gauw niets vinden... Maar ik wilde het jullie toch niet onthouden!

Benodigdheden per persoon:
1 flinke kipfilet, net aan gaar gepocheerd in bouillon,
zo'n 20 of 30 gram mozzarella in dunne plakken
twee theelepels rode pesto (ik heb die van AH eigen merk genomen, bevat 3.5 gr/khdr per 100 gr.)

(ik reken altijd wat streng in m'n eetdagboekje en kom uit op zo'n 2 gr. khdr per kipsandwich :D :D :D )

Als al vermeld, gaar de kipfilet net aan gaar in wat bouillon (doordat je 'em later nog grillt, behoudt ie zo z'n sappigheid). Ik had vandaag kruidenbouillon, maar een kippe- of groentebouillon kan natuurlijk ook. Snijd 'em dan in de lengte doormidden. Besmeer beide helften dun in met de rode pesto. Leg op de onderste helft de mozzarella, ik had er ook nog een blaadje basilicum opgelegd, en leg dan de andere helft er bovenop met de pesto-kant naar beneden. Duw de kipfilet wat aan.
Vet een klein ovenschaaltje in met wat olijfolie, leg de kipfilet-sandwich erin, breng het nog wat op smaak met wat versgemalen peper, misschien wat zout, al heeft de kipfilet door het garen in de bouillon al zout opgenomen. Grill de kipfilet-sandwich 10 minuten in de grill van de oven, zodat de mozzarella lekker gesmolten is.

Heerlijk met Italiaanse spinazie! (verse spinazie geroerbakt in olijfolie met wat knoflook, versgemalen peper en wat zeezout en afgeblust met wat citroensap)

Bon appétit!!!

wat een super recept, deze ga ik vanaaf gelijk uitproberen, zal ook wel gaan met andere soorten kaas denk ik, zoals brie e.d.

Terug naar “Kiprecepten”